időrablók a mobilodban

Időrablók a mobilodban – tartóztasd le őket!

Mennyi időt vesz el tőled a mobiltelefon felesleges nyomogatása, a posztok kontrollálatlan fogyasztása? A bonni egyetem új alkalmazásával most pontosan megmérheted!

A napod jelentős része egy fekete lyukban tűnik el. Amióta létezik az időgazdálkodás fogalma – az 1900-as évek eleje óta – létezik az időrablók fogalma is. Az időrabló az, ami a neve – elveszi tőled a legnagyobb kincsedet, az időt. Amióta van telefon és e-mail, azóta még több idő tűnik el ebben a láthatatlan fekete lyukban.

És a helyzet csak rosszabb lett, amióta léteznek az okostelefonok.

Mi is az időrabló?

Időrabló az, ami tervezetlenül és kivülről veszi el az idődet anélkül, hogy a céljaidat szolgálná. Az egyik ilyen időrabló a félbeszakítás. Állj meg egy pillanatra és gondold végig: milyen gyakran szakítanak félbe egy nap folyamán? És ezek mekkora hányada érkezik a mobiltelefonodon keresztül?

Egyes felmérések szerint átlagosan kb. 3 percig tudsz dolgozni anélkül, hogy valami meg ne szakítana: telefon, e-mail, facebook üzenet, munkatársak stb. Ha pedig mások nem szakítanak félbe, megtesszük mi magunk: felmérések szerint naponta 63 alkalommal vesszük kézbe a telefonunkat. Kb. 18 percenként vetünk egy pillantást a posztokra.

Ennek pedig következményei vannak:

64 másodpercre van szükséged ahhoz, hogy egy e-mail elolvasása után újra felvedd a fonalat, ha éppen valamin dolgoztál. 4-6 percre van szükséged a teljes koncentráció eléréséhez, hogy ha egy teljesen más témával kapcsolatban zökkentél ki. Ha a félbeszakítás negatív, ez az idő sokkal hosszabb is lehet.

Az időrablókról többet is megtudhatsz ebből az írásból.

Időrablók a mobilodban – tehetsz valamit ellene?

Hát persze. Már ez a néhány információ is elegendő lehet, hogy keretek közé szorítsd az elérhetőségedet. Van azonban egy applikáció is, ami pontosan megmondja, hányszor és mennyi időre veszed kézbe a telefonodat, használod a rajta levő alkalmazásokat.

Töltsd le innen: a bonni egyetem Menthal App nevű alkalmazása

Valóban növelik a mobil eszközök a hatékonyságot? Egy friss egyetemi kutatás szerint nem feltétlenül. Erről a kutatásról és az eredményekről itt olvashatsz.


Categories: Stresszkezelés